andrade planer

det blev lite andrade planer, som ni vet skrev jag tidigare att vi troligtvis skulle aka till singapore, men det visade sig ganska snart att detta resmal inte hamnade inom ramarna i varan noga utraknade resbudget...
sa nu sitter vi i mersing och ska aka over till Tioman island imorgon. ska bli skont med lite sol och bad nu efter ett par regninga dagar. igar akte vi fran alor setar till K.L inte den basta bussresan i mitt liv, det tog mycket langre tid an beraknat pga av att de flesta i detta land ar muslimer och just nu sa pagar ju ngt som kallas ramadan, sa fort solen gatt ner sa maste vi stanna bussen for da ska alla vraka i sig mat. jag och andreas fick snallt sitta och vanta for vi hade ju redan atit innan bussen gick.
nar vi kommer ivag igen sa gar bussen inte sa fort...
det ar fel pa bussen....
vi vantar tills nasta buss kommer och far tranga in oss allihopa i den....
sjalvklart hittar jag ett sate dar flakten ar sonder....
den gar inte att stanga av...
sa jag far snallt sitta dar i isvindarna och frysa ihjal....
detta kanske inte later som varsta problemet for er andra, men alla malayer tror eftersom att det ar varmt -pa dagen sa maste man vraka pa flakten sa mycket man kan for att kompensera.....
det va iaf kallt men jag overlevde utan storre biverkningar....
val i K.L hittar vi ett billigt hostel nara busstationen, anledningen till att det va sa billigt va nog pga att det inte fanns nagra lakan och flakten lat sa mkt sa jag trodde att den skulle flyga av vaggen och halshugga oss bada  men men, lite spartanskt leverne ar aldrig fel! sov hyfsat bra med min handduk som tacke... :)
nu ar vi i mersing en trevlig liten hala, har precis avnjutit en valdigt god middag pa ett kines stalle!

hoppas ni alla har det bra dar hemma och tar hand om er!
KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: simon

det kan inte varit bättre än Choys Garden! ?
kom hem så jag får krama och ta på er!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback